Konkursy
- Konkursy SMS są jednym z najczęstszych sposobów generowania zysków z prowadzonej akcji
- Umiejętne skonstruowanie konkursów SMS Premium poza generowaniem przychodów umożliwia utworzenie więzi klientów z firmą
Konkursy oparte na SMS Premium poza tym że stanowią dobre narzędzie marketingu mobilnego, mogą generować spore zyski. Celem konkursu SMS jest zachęcenie maksymalnie dużej liczby użytkowników telefonów do wzięcia w nim udziału. Treść SMSa do wysłania jest zależna od specyfiki konkursu.
Zachętą do wzięcia udziału w konkursie i wysłania SMSa najczęściej jest nagroda konkursowa. Nagroda ta może być przyznawana po zakończeniu trwania konkursu (np. na podstawie losowania) lub w czasie jego trwania (np. każdy pierwszy SMS po pełnej godzinie zostaje nagrodzony).
Poza bezpośrednimi korzyściami z prowadzenia konkursu organizator uzyskuje narzędzie pomagające w promocji marki. Uczestnicy dzięki prowadzonej akcji poznają organizatora, dowiadują się o usłudze bądź produkcie. Ponadto umiejętnie skonstruowany konkurs może być doskonałym narzędziem do pozyskiwania informacji o klientach, ich preferencjach, potrzebach itp.
Przykład - krzyżówka z nagrodą
Wydawca tytułu prasowego publikuje na jego łamach krzyżówkę i organizuje konkurs dla czytelników, którzy prawidłowo wypełnią krzyżówkę. Aby wziąć udział w konkursie i ubiegać się o nagrodę przyznawaną na drodze losowania, czytelnik musi wysłać hasło odczytane po rozwiązaniu krzyżówki. Pod krzyżówką umieszczony zostaje tekst:
KRZYZOWKA.[hasło z krzyżówki]
na numer 71xxx.