Konkursy z kodami
- Konkursy połączone ze sprzedażą produktów konkretnej marki mogą stanowić skuteczne narzędzie pomagające w promocji marki lub producenta
- Konkursy można połączyć z innymi akcjami marketingowymi, np. z badaniem rynku
Konkursy SMS można połączyć z promocją produktów określonej marki. W serii promocyjnej produktu na opakowaniach nadrukowane są kody. Uczestnicy promocji wysyłają te kody na podany numer SMS zgłaszając tym samym swoje uczestnictwo w konkursie. Wśród uczestników konkursu mogą być rozlosowywane nagrody.
Dodatkowo taki konkurs można połączyć z quizem dotyczącym producenta produktu. Uczestnik konkursu po wysłaniu kodu z towaru otrzymuje SMSem pytanie konkursowe. Odpowiada na to pytanie również SMSem ubiegając się o nagrodę. Kryterium przyznawania nagród może być czas, po jakim uczestnik promocji przysłał prawidłową odpowiedź na pytanie quizowe.
Przykład
Producent słodyczy na wewnętrznej stronie opakowań swoich produktach umieszcza unikalne kody cyfrowo-numeryczne wraz z informacją o konkursie. Klient kupując produkt i wysyłając SMSa z kodem z opakowania bierze udział w losowaniu nagród. Treść umieszczona na opakowaniu jest następująca:
KONKURS.kod
na numer 71xx. Swój kod znajdziesz wewnątrz opakowania. Do wygrania cenne nagrody! Regulamin konkursu jest dostępny na stronie internetowej producenta oraz na plakatach w wybranych punktach sprzedaży.